דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים אדריכל נוף? 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 1597 פעמים ]

אדריכלות נוף הוא תחום מרתק שהחל לתפוס תאוצה בישראל והוא עוסק בתכנון מרחבים פתוחים. כך למשל אדריכל נוף יעסוק בתכנון של כיכרות, פארקים, גינות פרטיות, טיילות וכל פרויקט ציבורי או פרטי שמתרחש בחלל פתוח. עבודתו של אדריכל נוף חשובה מאוד ומשפיעה ישירות על הסביבה העירונית והטבעית כאחד. אדריכל נוף צריך לקחת בחשבון את היחס שבין הנוף העירוני לטבעי ובין הסביבה לאדם ועל כן, בין אם במודע ובין אם לאו, אדריכל נוף משפיע על איכות החיים של הסביבה.

מי הוא אדריכל נוף?

אדריכל נוף הוא בראש ובראשונה אדם שעבר הכשרה מקצועית במסלול תואר ראשון לפחות בתחום אדריכלות הנוף. מדובר בתואר אקדמי מוכר לכל דבר שמוכר גם ע"י תקנות המהנדסים והאדריכלים בישראל. אדריכלי נוף רשומים במרשם האדריכלים הארצי.
אדריכל נוף יעסוק בפרויקטים מגוונים כמו בניית כבישים ומערכות תשתית, נחלים, חופי ים, שטחי מרעה, פארקים, עיצוב גנים, כיכרות, קמפוסים, טיילות, אזורי נופש ועוד. מדובר באחד התחומים המגוונים ביותר שמשלבים את עולם התכנון והעיצוב זה לצד זה. אדריכל נוף חותר ליצור איזון והרמוניה בין הסביבה הבנויה לבין הסביבה הטבעית. אדריכל נוף עובד לצד מתכנני ערים, אדריכלי בניין, מהנדסים אזרחיים ומיישמים את כל העקרונות שלהם לכדי מקשה אחת.

איך בוחרים אדריכל נוף?

מספר אדריכלי הנוף הפועלים ברחבי הארץ הוא רב מאוד והם יכולים להעניק שירותים למגזר הציבורי והפרטי כאחד. אם החלטתם לעשות שדרוג דרסטי לגינה שלכם, למשל, תוכלו להיעזר בשירותיו של אדריכל נוף. איך נבחר אדריכל נוף? נשים דגש על הפרמטרים הבאים:


    • כימיה - אחד האלמנטים הראשונים שישפיעו עליכם בבחירת אדריכל נוף הינה הכימיה הטבעית שתהיה ביניכם. על אף שאתם אישית לא תשרטטו את הגינה ותכנונה אתם אלו שתגדירו את החזון שלכם לגינה ואת הדרישות. האדריכל נדרש להיות קשוב וסבלני, להבין מה אתם רוצים להפיק משטח הגינה שלכם וליישם זאת בתכנון. תקשורת טובה עם אדריכל נוף חשובה מאוד כדי להוציא את הפרויקט לפועל בצורה המיטבית.
    • תיק עבודות - תיק העבודות של אדריכל הנוף הוא הניסיון המוכח שלו. תיק עבודות רצוי לבדוק גם באתרים עצמם, לבוא לגינה או פרויקט כלשהו שאדריכל הנוף עשה בעבר ולבדוק את טיב עבודתו. תיק העבודות של אדריכל הנוף יסייע לנו לבדוק גם את הוותק שלו ואם עשה עבודות בתחום שאנו מחפשים ולקבל את האופי העיצובי-תכנוני של האדריכל.
    • ספקי משנה - אחד הדברים היותר חשובים ומהותיים בעבודתו של אדריכל נוף הוא רשת הקשרים שפיתח. ספקי המשנה שלו, הניסיון שלהם והוותק ישפיעו בפועל על התוצאה של הפרויקט. רצוי לשאול על ספקי המשנה של אדריכל הנוף ולבדוק את מקצועיותם.
    • שיטת התשלום - גם שיטת התשלום היא חשובה בכדי לבחור אדריכל נוף. מעבר להשוואת מחירים וקבלת הצעת מחיר שהיא הוגנת צריך לבדוק מה היא שיטת התשלום. האם אפשר לפצל לתשלומים? האם משלמים לפי שעה? האם יש לתת מקדמה? האם הפרויקט יתומחר על פי מ"ר? 
    • חוות דעת - חשוב לקבל חוות דעת שונות על אדריכל הנוף בכדי לקבל תמונה אובייקטיבית על עבודותיו. המלצות חיוביות, חוות דעת שליליות וניטראליות כאחד יהיו המספקות ביותר בכדי לשפוט את אדריכל הנוף טרם משכירים את שירותיו. שאלו לקוחות קודמים איך הייתה העבודה איתו, האם התקשורת הייתה תקינה, האם היה קשוב לרצונות שלהם, איך התוצאה הסופית הייתה והאם זה מה שתכננו והיה לטעמם וכן הלאה.
    • הסמכה - עוד פרט חשוב מאוד הינה ההסמכה של אדריכל הנוף. כאמור לעיל אדריכל נוף צריך להיות בעל תואר מתאים. התואר מבטיח שאדריכל הנוף מסתכל על כל ההיבטים בפרויקט - בטיחותיים, תשתיתיים, עיצוביים וכו'.

אתר "שיפוצים פלוס" מציע נבחרת של קבלני שיפוצים מומלצים מכל הארץ: הקבלנים נבדקים על ידי צוות האתר ועוברים סינון. לכל קבלן שיפוצים באתר רשימה של חוות דעת שצוות האתר אסף טלפונית מהלקוחות שלו - רק חוות דעת אמיתיות, מגובות בחשבוניות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב